Cerca

Què vols buscar?

Mostrant 1 - 20 de 135 resultats

Cinema i Música 2023

L'Escola d'Arts en Viu, Airam Dionis, Marc i Albert Garcia, T-Cun i la Jhana Beat.

PROJECTE

TFG de l'Elena Grueso - "Gata Cattana: com continuar el seu llegat"

TFG de l'Elena Grueso - "Gata Cattana: com continuar el seu llegat" Anònim (no verificat) dc., 31/01/2024 - 16:53
Image

Com cada any el dispositiu d’acompanyament als treballs finals de grau dona suport a nous pratencs que es troben a l’últim any dels seus estudis en arts en viu. Com ens trobem a La Capsa, ens dirigim als treballs de final de grau en l’especialitat de música. Aquesta edició ja és la cinquena d’aquest dispositiu, que s’emmarca a les línies de suport a la creació dins del Sistema d’Arts en Viu del Prat.

Qui és l'Elena Grueso

Enguany una de les participants és l’Elena Grueso, antiga alumna de L’Escola d’Arts en Viu i usuària de La Capsa, on acudeix com a espectadora i també com a música professional. Els seus estudis se centren a aconseguir un control de la seva veu tant tècnicament com estilísticament (dintre del jazz i la música moderna) així com la formació d’una consciència i esperit crític dins del seu imaginari musical.

Gata Cattana: com continuar el seu llegat

El tema de la seva tesi és un anàlisi estilístic i musical del poemari de la Gata Cattana “La Escala de Mohs”. L’Ana Isabel Garcia Llorente (Gata Cattana) va ser una rapera, poeta feminista i politòloga espanyola. La seva prematura mort als 25 anys no va impedir que ens deixés un llegat de quatre àlbums discogràfics, dos llibres de poemes i un documental homenatge a la seva figura.

Els principals objectius de l’Elena són analitzar l’antologia poètica de la Gata Cattana per inspirar-se en el seu discurs, que empodera a la dona i que anima a la lluita social, sent conscient del valor que aportat dins del feminisme, la poesia i l’escena rap nacional.  És a través d'aquest anàlisi que es vol hohmenatjar-la, ja que gràcies a ella moltes joves com l’Elena l'han pogut tenir com a referent en l'adolescència.

 

Un acompanyament de La Capsa.

Una retrospectiva del 2023 a La Capsa

Una retrospectiva del 2023 a La Capsa Anònim (no verificat) dj., 25/01/2024 - 14:14
Image

De portes endins: l’ecosistema de La Capsa

De portes endins, l’edifici és transitat diàriament per l’alumnat de L’Escola d’Arts en Viu, per les persones usuàries dels bucs d’assaig i l’estudi de so, les residents dels espais de creació i totes aquelles persones que fan del Bar el seu espai de trobada. Totes aquestes comunitats habiten l’espai des del desig formatiu, creatiu, practicant i del gaudi i són les que fan que l’edifici estigui viu.

En xifres, La Capsa acull per les tardes d’entre setmana 150 alumnes de formació de llarga durada i 20 combos de L’Escola d’Arts en Viu. 

Els bucs, per la seva banda, aquest 2023 han superat totes les expectatives i han acollit un 10% més d’usos que l’any anterior: en total, 137 projectes musicals formats per 454 persones han passat per La Capsa generant un volum total de 8.700 usos dels espais d’assaig. D’aquests usuaris, el 13,6% han estat dones i el 86,4% homes. En quant a franges d’edat, el 23,5% són joves, el 71,15% adults i un 5% gent gran.

L’estudi de so també està en ratxa: durant el 2023 ha registrat 577 usos, el doble respecte els registrats el 2022. Per l’estudi han passat 72 persones i d’aquestes, el 23,6% són noies i el 76,4% nois. Per franges d’edat, el 58,3% són joves, el 38,8 adults i el 2,9% gent gran.

Per altra banda, les residències de suport a la creació també formen part de l’ecosistema de La Capsa. Tant la sala, com les aules i bucs de la primera planta són ocupades per artistes i equips tècnics que es troben en procés de formació, creació o investigació. Durant el 2023 s’han acollit 21 projectes en residència dels quals han format part 140 persones.

De portes enfora: programació i processos de treball amb la ciutadania

Al llarg del 2023 La Capsa ha impulsat 140 activitats i 23 processos de treball que han comptat amb una assistència de 54.700 persones. Aquestes accions engloben totes les línies de treball del projecte: l’educació, la mediació, el suport a la creació, les practiques i la programació.

La programació comprèn la programació regular als escenaris de la sala, el bar i la terrassa així com la programació dels escenaris del Fondo d’en Peixo i la Zona Jove Estació a la Festa Major o altres esdeveniments de ciutat com l’Escarxofa & Jazz. En xifres, s’han generat 62 accions de les que hi han participat 47.583 persones.

Les accions d’educació han englobat els cursos de l’oferta formativa, laboratoris amb artistes, el treball amb Antropoloops i l'alumnat de diversos instituts de la ciutat en el marc de Camins Vius, xerrades divulgatives i els concerts de combos de L’Escola d’Arts en Viu. En total, s’han impulsat 37 accions que han comptat amb 2.576 assistents.

Pel que fa a la mediació, destaquen els processos de treball amb la ciutadania com el Paraula de Dones, l’Almeuritme , el #4raons o Radio Hangar així com altres espais de trobada i reflexió com SoPerifèric. Durant el 2023, hem comptabilitzat 21 accions amb la presència de 1.228 persones.

La dimensió de suport a la creació és un actiu important pel projecte. Dins d’aquesta línia de treball s’han desplegat 17 activitats i processos que han aglutinat 1.620 participants. Destaquen les accions del Club Excursionista de l’Escolta (dins de la convo d’/UNZIP), el Cinema i Música, el dispositiu d’acompanyament als TFG i els concerts de projectes musicals de la ciutat.

El desenvolupament de pràctiques culturals enriqueix personalment i articula socialment una comunitat. En el cas de La Capsa, els bucs d’assaig són l’hivernacle per aquest ric sotabosc de practicants. Des del projecte, a més, s’impulsen espais de trobada, acompanyament i experimentació des d’aquesta visió. És el cas del Sopar de Bucs, les Jams i Micros Oberts, el Trainer o els Plats Combinats del Bar. En total, s’han desenvolupat 26 accions amb 1.654 assistències.

Aquestes dades ens fan començar el 2024 amb moltes ganes de continuar veient els espais vius i plens de cares noves i també conegudes. Més música, tallers, projectes consolidats i d'altres que estan per venir i moltes més novetats que podreu anar descobrint al llarg d'aquest any!

 

Abans de definir els propòsits d’any nou, hem volgut fer una mirada enrere al 2023 i recapitular a totes les accions i processos impulsats pel projecte així com a les persones que l’han habitat.

La gran ruta indisciplinada de les Arts en Viu

La gran ruta indisciplinada de les Arts en Viu Anònim (no verificat) dl., 27/11/2023 - 15:33
Image

Un any més, Indisciplinats ha arrelat al Prat com les males herbes, omplint el territori de propostes artístiques que connecten i repensen els contextos i posant en escena els diferents projectes que impulsen els programes d’Arts Visuals i d’Arts en Viu de la ciutat.

Així, la programació del festival, que enguany s’ha celebrat del 15 al 19 de novembre, ha posat el focus en obrir imaginaris des de la contemporaneïtat i la celebració de l’art com a motor de transgressió, pregunta i joc. Les arts en viu han permès veure teatre relacional, pop surrealista, circ ple de poètica, performance queer, música tradicional feminista, un rodatge a l’aire lliure... L’assistència d’aquesta edició ha suposat més de 500 entrades per a les propostes d’Arts en Viu que van tenir lloc a La Capsa i el Teatre L’Artesà, a les quals s’afegeixen totes les comunitats i ciutadania interessada a les mostres gratuïtes dels processos de la convocatòria Unzip/ d’artistes com el col·lectiu Las Calatrava, Marién Moreno, Auri Alós, Col·lectiu del Mig, el Club Excursionista de l’Escolta o Elia Bagó, Borja Casanovas, Maria Roy i Sara Torres.

El públic, però, no estava sol. Entre proposta i proposta, l’equip d’amfitriones – la Conxita Herrero, el Guillem Gefaell i  el Cris Marco - ha estat l’encarregat de guiar i acompanyar la gran ruta indisciplinada, fent dels trànsits entre propostes espais de trobada i xerraeta a ritme de brilli-brilli.

L’Artesà: de contemplació i participació amb les fronteres més indefinides

La primera proposta d’Arts en Viu d’aquest Indisciplinats va ser La Scelta (L’elecció) de Roger Bernat, una acció escènica que ja va sentar les bases de que, en Indisciplinats, les fronteres de la escena són ben difoses. Roger Bernat és un dels referents del teatre relacional a Catalunya, una aproximació a les arts vives basada en la presentació de dispositiu escènics participatius. El Teatre L’Artesà va acollir la pre-estrena a Espanya d’aquesta nova creació que reflexiona sobre com es va la cultura. Els i les assistents van esdevenir programadors en un joc de realitat i ficción al procés de votació per a un espectacle que formarà part de la propera edició del festival. Spoiler: l’artista seleccionada en la votació final va ser Cris Blanco...

El dia més ple de programació escènica, però, va ser divendres amb un programa doble a L’Artesà: “Materia” d’Andrea Salustri i “One night at the Golden bar” d’Alberto Cortés. Amb l’espectacle de Salustri la Sala Gran es va sumir en un estat contemplatiu per a una proposta entre el teatre d'objectes, el circ contemporani i la instal·lació artística que es va poder programar amb la col·laboració de l’IF Barcelona. I tot just després, un altre tipus de contemplació ens va submergir en en l'ambient nocturn dels bars i de les relacions afectives on l’Alberto Cortés ens va parlar a la Sala Petita sobre identitat de gènere i les moltes cares que adopta l'amor. Una proposta en col·laboració directa amb La Capsa va posar el punt i final al programa doble de divendres a L’Artesà, amb una sessió amb LEIRE DJ, que va omplir de vida i festa el vestíbul del teatre també amb una barra especial i nocturna del Cafè L’Artesà.

Van ser dies també de propostes que omplien els diferents espais del teatre, activant processos que barregen l’art i la educació com Proyecto Pregunta del col·lectiu MilM2 amb l’Institut Pepa Colomer o diverses trobades i intercanvis amb l’Escola d’Arts en Viu, com va ser les sessions especials del Grup de Dansa Adults amb l’artista Luciana Acuña. Aquesta artista argentina de Grupo Krapp es trobava formant part d’Indisiciplinats amb Alejo Moguillansky d’El Pampero Cine per a l’Acció #1 de l’Aula de Creació de L’Artesà, la qual va acabar amb el que va acabar sent tot un esdeveniment a la ciutat: la performance “Efectos Especiales”. Amb ella, els carrers al voltant del teatre es van transformar en un gran plató de cinema, per enregistrar en directe un gran travelling en tres tomes que després s’emetien a la pantalla gegant del vestíbul de L’Artesà.

 

La Capsa: un collage sonor ple de contrastos i emoció

Julián Mayorga, una de les personalitats més enigmàtiques de la cançó a Colòmbia, va posar el fil a l'agulla de la indisciplina. El Bar de La Capsa es va omplir de la seva poesia surrealista i màgica, que, acompanyada de les mimoses que tothom que es va apropar va poder tastar, la nit d'un dijous qualsevol es va convertir en un oasis de celebració i caliu. 

La nit del dissabte, gairebé 300 persones van fer cap a La Capsa per a presenciar la cúspide del contrast: Marala, trio que conformen la Selma Bruna, la Clara Fiol i la Sandra Monfort, van presentar "Jota de morir". En aquest últim àlbum que orbita al voltant de la mort a la música tradicional a través d'una perspectiva empoderadora i punyent, les artistes entonen càntics a la mort, s'inventen testaments  i ballen Tik Toks. Per si el contrast encara no és evident, la nit va seguir de la mà d'Oro Jondo DJ Set, frenetisme en estat pur. Els seus sets (si és que es poden descriure amb paraules), beuen d'allò eclèctic, deixant surar vells clàssics de reggaeton entre ritmes bakalas, tota travessat pel hard techno. Una experiència immersive en què l'esterdard d'Indisciplinats va esdevenir, literalment, un limbo.

Els bombos a negres no van acabar el dissabte, perquè el diumenge al matí va tenir lloc l'última excursió del Club Excursionista de l'Escolta, projecte seleccionat a la convocatòria /UNZIP 2023, a la modalitat "Música i Territori". Projecte que ha realitzat excursions centrades en diferents vessants i figures del panorama musical del Baix Llobregat. Aquesta última sortida es va fer sota el títol de "La Rave Crepuscular", un recorregut físic i mental per la història dels ritmes electrònics i el seu vincle amb l'escena baixllobregatina.

Amb l'altaveu encara a l'espatlla, l'excursió va finalitzar al Bar de La Capsa (el cercle perfecte). Allà esperava Sofia, que va posar el punt final a aquesta edició del festival amb els seus ritmes electrònics, lletres innocents i sarcàstiques que van embaucar a totes les 150 persones que van arribar a la meta del viatge indisciplinat.

 

Una sinèrgia de molts agents

Indisciplinats posa en joc i sinèrgia als diferents equipaments que impulsen el programa d’Arts Visuals de la ciutat (els Centres Cívics Jardins de la Pau, Sant Jordi-Ribera Baixa i Palmira Domènech), l'Escola d'Arts Visuals del Prat i el Centre d'Art Torre Muntadas; així com espais que promouen les arts vives com són el Teatre L'Artesà i La Capsa]. 

Del 15 al 19 de novembre va tenir lloc una nova edició del Festival Indisciplinats i, a més de les presentacions dels projectes de la convocatòria /UNZIP, els equipaments d’arts en viu van oferir una rica programació

Almeuritme 2023

"Bonito Es" de Los Sencillos

PROJECTE

TFG de l'Hector Botija: "Amb sis cordes"

TFG de l'Hector Botija: "Amb sis cordes" Anònim (no verificat) dl., 22/05/2023 - 17:52
Image

El proper dilluns 29 a les 19:00h , tindrà lloc la presentació del TFG de l'Hector Botija, "Amb sis cordes", a l’Auditori del Cèntric Espai Cultural. Aquesta acció forma part del dispositiu d'acompanyament per als estudiants pratencs d'Arts en Viu que realitzen el seu treball final de grau universitari.  El Teatre L’Artesà juntament amb La Capsa i L’Escola d’Arts en Viu  volen acompanyar en aquest moment de transició  a l’alumnat d’estudis superiors d’arts en viu de la ciutat.  El projecte es va posar en marxa al 2020 i des de llavors ja s’han acompanyat a 8 alumnes de diverses disciplines, oferint suport en les diferents fases del treball, en funció de cada especialització: ajut a la conceptualització, cessió d’espais d’assaig, recolzament amb el disseny de la producció tècnica i un acompanyament per poder fer front la seva comunicació. De fet, el projecte és un punt d’inici per continuar treballant, un espai de continuïtat i de comunitat on poder interconnectar-se amb altres agents creatius de la ciutat.

El projecte: “Amb sis cordes”

L’Hèctor ha cursat els seus estudis superiors musicals en l’especialitat de pedagogia de la guitarra clàssica a la Fundació Conservatori del Liceu de Barcelona. “Amb sis cordes” és el concert de final de grau de l’Hèctor Botija on presenta obres de diferents autors com F. Tàrrega, E. Sainz de la Maza, I. Albeniz, A. Piazzolla, entre d’altres. En aquest concert podrem veure com la guitarra, s’ha anat adaptant a diversos estils i formes compositives des del segle XVIII fins als nostres dies.

Qui és l’Hèctor

Comença els seus estudis de guitarra clàssica el 2009, a l'Associació Musical del Prat de Llobregat amb el guitarrista mexicà Juan Ramón Arceo García. El 2012 continua els seus estudis en el Conservatori Trémolo, on rep classes de guitarra clàssica de Bernat Padrosa i classes de teoria musical de la mà del compositor i pianista Jordi Lalanza. L'any 2013 inicia el Grau en Musicologia a la Universitat Autònoma de Barcelona i el finalitza el 2018 amb menció en Musicologia Històrica i en Gestió Musical i Patrimoni. El  2017 estudia a l'Escola Luthier d'Arts Musicals amb el guitarrista Fernando Rodríguez fins que, en 2019, accedeix al Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona. Paral·lelament, treballa com a professor de guitarra en diversos centres musicals de Barcelona.

Programa

Les Adieux. Ferran Sor

Recuerdos de la Alhambra. Francisco Tàrrega

Asturias. Isaac Albeniz

Choro da saudade. Agustín Barrios

Flor granadina y De Cádiz a La Habana. Ángel Barrios

Suite “Platero y yo”, I. Platero V. Paseo

Invierno Porteño. Astor Piazzolla

 

Concert de final de grau, un acompanyament de La Capsa.

TFG d'Ana Cruz

Concert final de grau de la Fundació Conservatori del Liceu de Barcelona de l'Ana Cruz, amb l'acompanyament de l'equip de La Capsa.

PROJECTE

De dilluns a dijous de 9 a 22.30h
Divendres de 9 a 02h
Dissabte de 11 a 02h
Diumenge de 11 a 22.30h

BUTLLETÍ

subscriu-te a la newsletter i rep totes les novetats

COM ARRIBAR

LES MORERES

VEURE MAPA